Terug naar overzicht

Tekst Karin Zandstra van GeZa Bouw en Onderhoud

Foto's Bas van der Donk van GP Ticket en deelnemers

BGT F1 Hongarije 2023

Op 9 oktober 2022 werd de WhatsApp groep aangemaakt met daarin de mensen die zich hadden opgegeven voor deze F1 trip! Een groep van maar liefst 38 mensen. Wat hadden we er een zin in!

Donderdagochtend moesten we vroeg uit de veren omdat de bus om kwart over 3 vanaf Ter Beek naar Schiphol vertrok. Iedereen was ruim op tijd en toen we eenmaal in de bus zaten was al duidelijk dat het een gezellige groep was. Voordat we het wisten kwamen we aan op Schiphol en was daar onze reisleider Bas van der Donk van GP Ticket. Hij deelde de enveloppen uit met de benodigde tickets. Hij hielp ons met inchecken. Ons vliegtuig zou om 8.00 uur vertrekken, helaas hadden we vertraging. We gingen met z’n allen een drankje doen en om 10.00 uur zouden we dan toch eindelijk kunnen gaan richting Boedapest. Toen we eenmaal in het vliegtuig zaten bleek er nog een mankement te zijn, dus moesten we rustig in het vliegtuig blijven zitten. Uiteindelijk vlogen we om 12.00 uur vol goede moed.

Eenmaal aangekomen in Boedapest hebben we onze koffers opgehaald en toen konden we in de bus naar ons hotel. Daar konden we gelukkig gelijk inchecken en zijn we met z’n allen het terras opgegaan, daar lekker een hapje gegeten en een aantal drankjes genuttigd.

De volgende ochtend hadden we een heerlijk ontbijt en gingen daarna met de bus naar het circuit. Het was behoorlijk druk onderweg, gelukkig hadden we een goede buschauffeur die ons overal door heen leidde. Eenmaal aangekomen op het circuit vonden we gelijk een leuk tentje van gastvrije Hongaren. We mochten zelf de muziek regelen en zoals je al kunt raden werd het één groot feest. We waren op tijd voor de kwalificatie en dat was een spannende, helaas geen pole voor Max, Hamilton was net iets sneller en Max moet starten vanaf de 2e plek. Dat belooft wat voor de race van morgen! Na de kwalificatie liepen we weer terug naar ons tentje en daar hebben we menig drankje genuttigd, heel hard gezongen en gefeest! Iedereen was goed gemutst en we hadden allemaal vertrouwen in een goed resultaat van Max!

De buschauffeur stond ons ’s avonds weer op te wachten om ons weer terug te brengen naar het hotel. Daar hebben we ons even opgefrist en toen weer lekker de stad in om ons feestje voort te zetten. De karaoke bar waar we de vorige avond ook waren geweest kon niet overgeslagen worden, iedereen zong en het was gezellig tot in de late uurtjes.

De volgende ochtend vertrok de bus om 8.00 uur in verband met de verwachte drukte. Dat was maar goed ook. Gelukkig konden we vlot door rijden en konden we ons al vroeg melden bij de bar. We moesten immers wel een beetje vocht binnen krijgen aangezien de temperaturen hoog op liepen. Toen was het eindelijk tijd voor de race. Max had een super goede start en was Hamilton al voor de eerste bocht voorbij. Wat een held, hij rijdt iedereen weg en zo haalt hij de zege binnen! Dat moet gevierd worden!!!

We willen iedereen bedanken voor een grandioos mooi weekend.

Wil je ook lid worden?

Bedrijven en instellingen die gevestigd zijn in de gemeente Tubbergen of waarvan de directeur/grootaandeelhouder in de gemeente Tubbergen woont kunnen lid worden.

Lid worden

Contact

E-mail naar info@bgt-tubbergen.nl of bel naar 0546 629900.