Brolinc Interim Management & Consultancy BV

Brolinc Interim Management & Consultancy BV

  • Handel en dienstverlening

Brolinc Interim Management @ Consultancy B.V.

Brolinc Interim Management & Consultancy B.V. · Zelfstandig / Eigenaar Brolinc Interim Management & Consultancy B.V. · jan. 2013 - heden Tubbergen, Overijssel, Nederland. Vanuit mijn entiteit ondersteun ik andere organisaties op een professionele wijze:  

  • Het coachen, sturen en begeleiden van afdelingen en business units of organisaties en het adviseren van directies en/of leidinggevenden. Het uitvoeren van interim opdrachten, projecten op commercieel, operationeel/IT en financieel gebied (Risk management, Creditmanagement). Procesverbeteringen lean & mean. Efficiency en proces optimalisatie. Het uitvoeren van holding activiteiten. Het opzetten van nieuwe bedrijfsactiviteiten en bedrijven, Financiering van het MKB en advisering op compliance. Vanuit bestuursrol SMF (zie hier onder) betrokken bij Passend Financieren, https://passendfinancieren.nl/, de Financieringsgids van de KvK, https://www.kvk.nl/geldzaken/f...

  • Robert Teunissen

🧑‍💼 Profiel

Ervaren en gedreven directeur, bestuurder en ondernemer met een bewezen staat van dienst in de financiële sector en zakelijke dienstverlening. Specialist in interim management, consultancy, projectrealisatie en strategie, met sterke expertise in commerciële, operationele, IT- en financiële domeinen. Actief binnen publieke en private sectoren, met diepgaande kennis van wet- en regelgeving, beleidsvorming, governance en stakeholdermanagement. Combineert een hands-on mentaliteit met bestuurlijke sensitiviteit en integriteit.

🔧 Kerncompetenties

  • Interim- en projectmanagement
  • Strategisch advies & business development
  • Financieel risicobeheer & compliance (WFT/WCK/CK)
  • Kredietverlening & creditmanagement
  • Organisatieontwikkeling & procesoptimalisatie
  • Stakeholder- en overheidssamenwerking
  • Politiek-bestuurlijke ervaring
  • Lean & IT-outsourcing trajecten

🏢 Ondernemerschap

Brolinc Interim Management & Consultancy B.V. (2013 – heden)
Als oprichter en directeur verantwoordelijk voor het coachen, begeleiden en adviseren van organisaties op directieniveau. Realisatie van verbetertrajecten binnen finance, IT en operations. Oprichter van meerdere ondernemingen zoals Dutch Cash Management B.V. (2012–2021). Relevante opdrachten o.a. bij:

  • Alvarez & Marsal – Due diligence & verkoopstrategie
  • Infomedics – Exitstrategie & kredietlijn opzet
  • CTB Holding & Totaal Beveiliging – bedrijfsopzet en financieringsstrategie
  • Svea Credit & Yeaz! – compliance & operationele optimalisatie

🤝 Bestuurlijke Rollen

  • Stichting MKB Financiering (2021 – heden) https://www.stichtingmkbfinanc...
    Lid van expertgroepen en stuurgroepen binnen o.a. NVB, KvK, Ministerie van EZ en het Comité voor Ondernemerschap.
    Betrokken bij nationaal convenant voor een toekomstbestendig MKB-financieringsklimaat.
  • Bestuurder GB-VVD Tubbergen (2024 – heden)
    Politiek-bestuurlijke rol gericht op verkiezingsvoorbereiding, ledenbetrokkenheid en programma-ontwikkeling.
  • Bestuurslid – VFN & Voorzitter Technische Commissie BKR (2006 - 2008)
  • Wet- en regelgeving vertalen naar praktische richtlijnen en beleidsontwikkeling stimuleren.

📌 Loopbaan Highlights

  • CCO – ELQ Hypotheken NV
    Verantwoordelijk voor commerciële aansturing en portefeuillestrategie binnen de hypotheekmarkt.
  • Directeur ICT & Diensten – Vesting Finance
    Leiding over Shared Service Center, ICT-infrastructuur en internationale incassodienstverlening.
  • CEO/Operationeel Directeur – Arenda Holding (ING)
    Transitiebegeleiding tijdens verkoop, risicomanagement en IT-strategie.
  • Bestuurslid – VFN & Voorzitter Technische Commissie BKR
    Wet- en regelgeving vertalen naar praktische richtlijnen en beleidsontwikkeling stimuleren.

🎓 Opleidingen & Certificering

  • Bedrijfskunde (Post-HBO), Avans Hogeschool
  • Bedrijfseconomie, Hogeschool Amsterdam
  • WFT/WCK gecertificeerd (NIBE-SVV), incl. PE CK
  • Specialisaties: Retailbankieren, Consumentenfinanciering, Operationeel Risicomanagement

📬 Contact & Samenwerking

Beschikbaar voor opdrachten als:
Interim-directeur, projectmanager, consultant of bestuursadviseur binnen het financiële ecosysteem, met focus op governance, kredietverlening, strategisch advies en digitale transformatie.
Locatie: Nederland | Beschikbaar voor hybride en on-site opdrachten
Trefwoorden: Integriteit – Resultaatgericht – Verbinder – Ondernemend

Vanuit huidige rol: https://www.stichtingmkbfinanc...

Stichting MKB Financiering (SMF) is een onafhankelijke organisatie opgericht om een bijdrage te leveren aan de professionalisering van de alternatieve financieringssector (non bancair) en de toegang tot klantgerichte en passende financiering en financieringsadvies voor ondernemers te vergroten (MKB). Per 1 december 2022 is de website "passend financieren" door SMF opgestart. Deze is per november overgedragen aan de KVK onder de naam “ de FinancieringsGids”. Daarnaast is er een educatief programma opgezet voor de WWFT. Nieuwe opleidingen volgen in 2023 ev.

De gedragscode t.b.v. het keurmerk en audit is in 2022 aangescherpt en van kracht geworden per 1-7-2023. Jaaronderzoeken en bijdrage aan nationaal convenant financiering MKB.

Lid stuurgroep van “De  FinancieringsGids” met NVB, KvK, min. EZ, gezantschap (aangesteld door de minister van EZ, Menno Snel) en RVO. 

Lid expert commissie financiering MKB Nederland

Vanuit het nationaal convenant MKB, om het beste financieringsklimaat te hebben in 2030, betrokken bij diverse werkgroepen: o.a verbeteren Data voor en over MKB ondernemers i.sm. DNB, SMF, NVB en Comité voor Ondernemerschap in NL.

Vestigingen

Wil je ook lid worden?

Bedrijven en instellingen die gevestigd zijn in de gemeente Tubbergen of waarvan de directeur/grootaandeelhouder in de gemeente Tubbergen woont kunnen lid worden.

Lid worden

Contact

E-mail naar info@bgt-tubbergen.nl of bel naar 0546 629900.